Código PO701


chino28

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Hola a todos. Tengo un Honda Civic 2004 Lx 1.7 automático. Resulta que desde ya hace un tiempo tiene problemas con la caja de cambios, llega un momento en el que el cambio se va hasta las 4,000 o 5000 revoluciones y en ocasiones debo soltarle un poco el acelerador para que pueda hacer el cambio. El mecánico le puso un escáner y arrojó el código PO701 que dice algo sobre el convertidor del Torque .. Quería que me orientaran si es algo interno de la caja o pueden ser los selenoides que están defectuosos y por eso se comporta así la caja de cambios.


Saludos.
 


ESte problema mas que todo va asociado a un mal funcionamiento del modulo que maneja la transmision automatica, debes empezar revisando el harnes como tal y las tierras. Definitivamente lo tiene que ver un especialista.
 


Cual es el módulo que maneja la transmisión automática? Mis disculpas no se mucho de carros y quiero estar seguro de que es lo que realmente está fallando. Ya que acá en Honduras reparar internamente una caja automática es bastante elevado el costo.
 


Cual es el módulo que maneja la transmisión automática? Mis disculpas no se mucho de carros y quiero estar seguro de que es lo que realmente está fallando. Ya que acá en Honduras reparar internamente una caja automática es bastante elevado el costo.

Esta ubicado cerca o a la par de la computadora del auto.

Te dejo una foto *TCM*

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Symptoms of P0701
Depending on the vehicle, symptoms related to DTC P0701 may range from an illuminated MIL, with no drivability issues, to serious drivability issues.

Depending on failsafe design, some vehicles may revert to hydraulic function and shift more or less as expected, while others may drop certain gears, such as being unable to shift out of “L” to upper gears, or running only in 2nd gear. Some vehicles may be difficult to start, act like they’re misfiring, and may even stall when coming to a stop.

In any case, with the MIL illuminated, the ECM is automatically put in “limp-home mode,” enabling you to get home, but fuel economy and drivability will suffer. Immediate diagnosis and repair will be necessary.

Troubleshooting P0701
DTC P0701 is most often linked to one of two things: Electrical Failure or TCM Failure. First, make sure that both the ECM and TCM have good power and ground connections.

  • If the TCM is a separate module from the ECM
    • Check the wiring harness between the ECM and TCM. This may take some time, but there is likely an open circuit or short circuit between them. Look for obvious damage, such as crushed wires, rodent damage, or road debris damage.
    • Check the connectors at the ECM and TCM. Look for broken or bent pins, which would cause open circuits or short circuits. Also look for corrosion or water entry, which could cause similar problems.
    • Barring electrical problems, you likely have a TCM failure, which would require a reflash, if applicable, or replacement of the unit.
  • If the TCM and ECM are in the same unit, then an electrical fault is essentially a module fault, which would require a reflash, if applicable, or replacement of the unit. Again, look for broken or bent pins, corrosion, water entry, or damage, any of which could cause this type of fault.
DTC P0701 may also simply refer to another fault in the system, so scan for additional related transmission control system codes for further diagnosis.

Common Causes of P0701
Depending on year, make, and model, DTC P0701 may have number of causes. Here are some of the most common.

  • Wiring Harness or Connectors – Damage and corrosion are the two leading causes of TCM faults. A broken connector or compromised weather pack can easily allow water entry or poor connection.
  • Aftermarket Installations – Inadvertently tapping into a critical circuit may cause unwanted interference in ECM / TCM communication.
Codes Related to P0701
If the ECM shows DTC P0701 stored, look for other TCM-related codes to aid in your diagnosis. You may find:

  • P0613 TCM Processor
  • P0614 ECM/TCM Incompatible
  • P0706 Transmission Range Sensor Circuit Range/Performance
  • U0101 Lost Communication With Transmission Control Module

espero les sirva.
 


Gracias Marlon.. hable con el mecánico e insiste que es daño interno de la caja. Estoy por llevarla a un experto en cajas automáticas para saber exactamente cuál es el problema.
 


Gracias Marlon.. hable con el mecánico e insiste que es daño interno de la caja. Estoy por llevarla a un experto en cajas automáticas para saber exactamente cuál es el problema.
Te aconsejo que sea un experto en cajas automáticas, cada quién con su especialidad
 

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